Zákaznický portál Můj ELIMON naleznete v horní části této webové stránky na pravé straně. Přihlašovacím jménem je Vaše e-mailová adresa.
V hlavní nabídce naleznete:
Vaše identifikační a kontaktní údaje. Pokud dojde ke změně, prosíme Vás o sdělení aktuálně platných údajů.
Záložka Detail smlouvy – základní informace k dané smlouvě, informace k odběrnému místu, způsob zasílání fakturačních dokladů a způsob plateb. Možnost výpočtu simulace faktury dle Vámi zadaného stavu měřidla.
Záložka Samoodečty – přehled zadaných odečtů včetně jejich zpracování a možnost zadání nového samoodečtu
Záložka Historie spotřeby – přehled plánované a reálné spotřeby dle poslední fakturace
Kompletní přehled veškerých uhrazených či neuhrazených plateb za zálohy nebo vystavené faktury.
Kompletní přehled veškerých vystavených, uhrazených či neuhrazených faktur.
Detail spotových/tržních cen k vystavené faktuře za elektřinu v excelovském souboru.
Kompletní přehled veškerých vystavených, uhrazených či neuhrazených záloh.
Přehled spotřeby a přehled vyrobené elektřiny z fotovoltaické elektrárny (zkratka FVE).
Zde můžete zadávat jednotlivé požadavky týkající se:
Nahlášený stav typem odečtu Kontrolní bude zohledněn v příští řádné faktuře. Pokud chcete vystavit vyúčtování, vyberte typ odečtu Mimořádný, na jehož základě bude provedena zpoplatněná mimořádná fakturace dle poplatku daného provozovatele distribuční soustavy.
Produkt Svěží MĚSÍC FIX je určen pro zákazníky z řad domácností, kdy je garantovaná fixní cena elektřiny nebo plynu na celý kalendářní měsíc. Cena na daný měsíc se stanovuje před daným měsícem na základě cen, za které se energie obchodovaly na burze. Cenu na následující měsíc Vám vždy oznámíme na Vaši e-mailovou adresu. Pokud s danou cenou nebudete souhlasit, můžete změnit produkt na jiný aktuálně nabízený.
Produkt Svěží SPOT je určen pro zákazníky, kteří nejsou spotřebitelem či pro zákazníky, kteří mají tzv. průběhové měření. Cena dodávky elektřiny či plynu se odvíjí od aktuální ceny energií na trhu (pro každou hodinu/den) a konkrétní výpočet je uveden v ceníku produktu Svěží SPOT. Cena tedy není fixní, je dynamická, a proto není dopředu známá, což může být z pohledu zákazníka bráno jako rizikovější. Naopak výhoda je, že každé snížení se ihned promítne na ceně pro zákazníka. Což se z dlouhodobého hlediska vyplatí.
Rádi Vás provedeme naším vyúčtováním za energie, které je rozděleno do 3 částí.
Nejdůležitější informace uvádíme hned na první straně v části A, a to rekapitulaci spotřeby elektřiny nebo plynu a vyúčtování. Ihned vidíte, zda Vám na faktuře vznikl přeplatek či nedoplatek za odběr energií a jakým způsobem a kdy bude vyplacen či kdy má být uhrazen.
V druhé části B pak uvádíme hlavně grafické vyjádření spotřeby energií v uplynulých 3 letech a přehled přijatých a do vyúčtování zahrnutých záloh. Kromě toho zde také uvádíme rekapitulaci vyúčtování ve větším detailu, což nám předepisuje vyhláška o vyúčtování. Kvůli této části se vyúčtování stává dlouhým a složitým na orientaci, ale máme zákonnou povinnost ji vystavit. Naleznete zde vyúčtování za dodávku energie a za služby distribuce včetně regulovaných služeb. Uvedené ceny jsou bez DPH. V případě výroby elektřiny zde ještě naleznete detailní přehled výkupů Vašeho odběrného místa.
Poté následuje předpis nově stanovených záloh pro následující období.
V poslední části C naleznete údaje o platnosti smlouvy a produktu. Dále zde uvádíme důležité kontaktní údaje.
Způsob hrazení zálohových plateb si můžete určit sám. Můžete si vybrat převod z bankovního účtu, SIPO, inkaso z účtu anebo složenku typu A. Způsob hrazení záloh lze kdykoliv v době trvání smlouvy změnit. Pro změnu záloh nebo změnu způsobu platby/čísla účtu můžete využít zákaznický portál Můj ELIMON v sekci Požadavky. Zálohy jsou splatné k 10. dni v měsíci.
Máte možnost požádat si o změnu výše záloh prostřednictvím našeho zákaznického portálu Můj ELIMON, který naleznete v horní části této webové stránky na pravé straně. V sekci Požadavky založte požadavek Změna záloh. Vyplňte požadavek a odešlete ke zpracování. Změna zálohy se v případě splnění podmínek pro změnu provede automaticky bez doložení potřebných dokumentů.
Výše zálohy je stanovena na základě Vaší spotřeby energie v předchozím období a zohledňuje i vývoj cen energií, charakter odběru a případné změny na odběrném místě.
Výši záloh vždy určujeme tak, aby celkové zálohy pokryly náklady na spotřebovanou elektřinu či plyn a regulované platby. Při samotném výpočtu vycházíme z předpokládané roční spotřeby a také zohledňujeme možnost změny ceny dané komodity.
Ověřte si prosím nastavení povolení přímého inkasa ve Vaší bance a tím nám umožníte, abychom platbu pravidelně vyřizovali za Vás.
Důvodů, proč inkaso neproběhlo, může být několik:
Fakturu vystavujeme, jakmile od Vašeho distributora dostaneme odečet stavu elektroměru nebo plynoměru. Termíny se každý rok liší podle toho, kdy distributor měřidla odečte. Je také možné, že distributor mohl změnit odečtovou trasu/termín. Proto každý rok můžete dostat fakturu o několik dní dřív, nebo později.
Termíny odečtu elektroměru nebo plynoměru na Vašem odběrném místě si můžete zjistit přímo u svého distributora:
Přehled vystavených faktur máte k dispozici na zákaznický portál Můj ELIMON, který naleznete na v horní části této webové prezentace na pravé straně.
Pravidelné vyúčtování se provádí zpravidla jednou ročně, kdy Vás většinou navštíví zaměstnanec distributora, aby provedl fyzický odečet na Vašem odběrném místě. Pokud Vás nezastihne či nebude docházet k fyzickému odečtu, obdržíte SMS nebo e-mail s výzvou k nahlášení stavu měřidla.
Pokud stav měřidla distributorovi nenahlásíte či neprovedete samoodečet, distributor odhadne Vaši spotřebu pomocí tzv. typových diagramů (TDD). Tyto diagramy vychází ze vzorových modelů spotřeby vytvořené na základě skutečných měření u různých typů odběratelů. Tyto diagramy zachycují případné výchylky ve spotřebě, například vyšší spotřeba v zimě. Individuální změny ve spotřebě, jako například delší dovolená či výrazně snížená teplota topení, mohou způsobit, že odhad nebude přesně odpovídat skutečné spotřebě.
Informaci o způsobu odečtu naleznete ve faktuře v sekci Detail spotřeby.
Doporučujeme v případě výjimečných výkyvů ve spotřebě nahlásit kontrolní odečet měřidla, a to prostřednictvím našeho zákaznického portálu Můj ELIMON v sekci Požadavky. Tento kontrolní odečet bude následně součástí řádné faktury.
Je to snadné. Stačí se nám jen ozvat.
Nemáte čas to teď řešit? Nevíte, co si připravit? Nic se neděje. Zavoláme vám a předáme si všechny potřebné informace.
Pošlete nám poslední vyúčtování a my vám zašleme nezávaznou nabídku na dodávky energií. Je to skutečně tak snadné.
Zákazníkem ELIMON se můžete stát jednoduše a za pár minut vyplněním smlouvy online odkudkoli.
Nahrajte nám vaše poslední vyúčtování a my vám zašleme nezávaznou kalkulaci.
Rádi vám odpovíme na jakýkoli dotaz. Neváhejte se na nás obrátit.
S vaším stávajícím dodavatelem vyřídíme vše za vás.
Snažíme se mít nejlepší zákaznický servis na trhu.
Žádné skryté poplatky.